El Centre de Benestar Digital obrirà les portes a l’edifici del NODE el segon semestre del 2026
Transformació Digital i Telecomunicacions
Amb la seva posada en marxa, Andorra serà pionera en disposar d’un centre nacional d’aquestes característiques a nivell de país, tal com ha apuntat el ministre Marc Rossell a la comissió legislativa del Consell General
El Govern treballa des de fa mesos en un seguit d’accions per garantir els màxims nivells possibles de benestar digital i reduir la bretxa digital. El ministre de Funció Pública i Transformació Digital, Marc Rossell, ha detallat avui a la comissió legislativa d’Educació, Recerca, Cultura, Joventut i Esports que en el context actual de transformació digital accelerada, l’executiu oferirà un acompanyament actiu per garantir que les oportunitats digitals arribin a tothom de forma segura i equitativa.
Un dels pilars fonamentals d’aquesta estratègia és el Centre de Benestar i Competències Digitals (CBCD), creat a principi d’any i en el qual el Govern treballa activament per desplegar-ne el pla operatiu. El ministre Marc Rossell ha anunciat que el centre podrà obrir les portes i ser una realitat d’atenció ciutadana física a partir del segon semestre del 2026 a l’edifici NODE d’Andorra Telecom. Fins a la data d’obertura física, es treballarà amb joves, associacions i altres actors implicats per definir el funcionament de l’ens perquè estigui plenament operatiu “des del primer dia d’obertura”. De fet, el CBCD neix per oferir una resposta estratègica en la transformació digital, posicionant Andorra com a pionera en oferir una infraestructura creada per garantir el benestar digital a nivell del país.
El ministre ho ha explicat davant del Consell General, on també ha detallat els principals objectius i reptes que persegueix assolir el CBCD. “Les noves tecnologies estan transformant la nostra societat d’una manera profunda i radical. Aquesta revolució digital, malgrat els seus beneficis, també planteja reptes significatius que cal gestionar per garantir un progrés inclusiu i centrat en les persones i això ho volem fer a través del Centre”, ha detallat Rossell. En aquest sentit, el Govern reafirma el seu compromís amb una digitalització ètica, accessible i segura, que protegeixi els col·lectius més vulnerables i garanteixi que ningú quedi enrere en la revolució digital.
El Centre de Benestar i Competències Digitals, que dona resposta a les necessitats del país per garantir que ningú es quedi enrere en la transformació, neix per aglutinar i complementar les iniciatives existents a Andorra en l’àmbit del benestar i les competències digitals, i esdevenir un punt de referència amb valors com la innovació, inclusió, col·laboració i proximitat. Aquest espai posarà especial èmfasi en la protecció dels infants i joves, oferirà recursos per a famílies i escoles sobre l’ús responsable de la tecnologia, i desplegarà el Pla de Benestar Digital dels Infants i Joves, amb accions concretes per garantir la protecció dels menors en l’entorn digital.
D’aquesta manera, el Centre serà un espai físic on resoldre dubtes relacionats amb el benestar i competències digitals, i oferir suport i assessorament en tràmits digitals per a ciutadans i empreses. A més, també s’encarregarà de realitzar tallers, conferències i cursos vinculats a aquesta matèria.
